Zamknij
REKLAMA

Jakie pytania warto zadać rekruterowi w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej?

12:43, 10.08.2017 | artykuł sponsorowany
Fot. materiał partnera

Od pracownika oczekuje się zaangażowania, nawet jeśli takie informacje nie wynikają bezpośrednio z treści oferty pracy. Chcąc zaprezentować taką cechę podczas rozmowy rekrutacyjnej, warto zadawać pytania potencjalnemu pracodawcy. Eksperci Pracuj.pl podpowiadają, o co pytać.

Zadawanie dodatkowych pytań ma na celu nie tylko wykazanie, że jesteśmy zaangażowani. Uzyskując odpowiedzi, możemy zweryfikować, czy rzeczywiście chcemy podjąć pracę w danej firmie.

1. Czy z objęciem określonego stanowiska wiążą się dodatkowe obowiązki – inne niż te, które zostały wskazane w ofercie pracy?

Oczekiwania wobec potencjalnego pracownika, a także zakres obowiązków – to informacje, które najczęściej można znaleźć w ogłoszeniu o pracę. Podczas rozmowy rekrutacyjnej możemy poprosić o udzielenie dodatkowych informacji na ten temat.

2. Które kompetencje miękkie mają szczególne znaczenie w przedsiębiorstwie?

Niektóre firmy kładą nacisk na pracę zespołową, inne oczekują pracowników otwartości na zmiany i umiejętności dostosowania się do nowych warunków. Postarajmy się określić, które kompetencje miękkie są ważne dla naszego potencjalnego pracodawcy. Mając taką wiedzę, będziemy mogli nad nimi pracować.

3. Czy praca, jaką mamy wykonywać, wymaga odbywania podróży służbowych?

Warto uściślić również kwestie związane z koniecznością wykonywania obowiązków poza miastem, w którym znajduje się siedziba naszego potencjalnego pracodawcy. Możemy zapytać także o częstotliwość wyjazdów i ich charakter. Dzięki temu zyskamy dodatkowe dane, które pomogą nam określić, czy chcemy podjąć pracę na warunkach, jakie proponuje potencjalny pracodawca. Nasza decyzja o podjęciu pracy będzie bardziej świadoma.

4. Jakie metody oceny pracowników stosuje się w firmie?

Postarajmy się ustalić również, jak będzie oceniana nasza praca. To bardzo ważne, czy efekty naszych działań są mierzone przy użyciu standaryzowanych metod i narzędzi, czy np. jeden z przełożonych dokonuje subiektywnej oceny. Klarowne i konkretne kryteria, na podstawie których określa się wartość pracy wykonywanej przez zatrudnionego, umożliwiają przestrzeganie zasady równego traktowania pracowników.

5. Jaka jest ścieżka kariery w przedsiębiorstwie?

Zanim podejmiemy pracę w danej firmie, postarajmy się ustalić, na jakie możliwości rozwoju możemy liczyć. Ważne, byśmy wcześniej określili, jakie cele zamierzamy osiągnąć w życiu zawodowym. Znając własne oczekiwania, warto zapytać m.in. o to, jaka jest droga awansu. Możemy dowiedzieć się również, czy przedsiębiorstwo przygotowuje dla pracowników pakiety szkoleń lub czy oferuje inne możliwości doskonalenia zawodowego. Zadając takie pytania, wykażemy, że jest w nas pragnienie rozwoju i podnoszenia swoich kwalifikacji zawodowych.

6. Jakie będą kolejne etapy rekrutacji?

Dzięki zdobyciu dodatkowych, ważnych informacje na temat rekrutacji, zdołamy lepiej przygotować się do kolejnych etapów. To sprawi, że będziemy mogli zaprezentować się korzystniej i zwiększymy swoje szanse na zdobycie posady, na której nam zależy.

(artykuł sponsorowany)

Szanowny Użytkowniku

25 maja 2018 roku zaczęło obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych").

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie firma „Magraf” s.c., Sławomir Grzmiel, Lidia Grzmiel, ul. Dolina 57, 85-212 Bydgoszcz, oraz nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Najczęściej ta współpraca ma na celu dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie internetowej do Twoich potrzeb i zainteresowań oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z naszej strony internetowej wraz z funkcjonalnościami na niej udostępnianych ,w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Zaufanych Partnerów. Przetwarzamy te dane w celach opisanych w polityce prywatności, między innymi aby: dopasować treści stron i ich tematykę, w tym tematykę ukazujących się tam materiałów do Twoich zainteresowań,zapewnić Ci większe bezpieczeństwo usług, w tym, aby wykryć ewentualne boty, oszustwa czy nadużycia,dokonywać pomiarów, które pozwalają nam udoskonalać nasze usługi i sprawić, że będą maksymalnie odpowiadać Twoim potrzebom,pokazywać Ci reklamy dopasowane do Twoich potrzeb i zainteresowań.

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującym prawem dane mogą zostać przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie, np. dostawcą usług IT, agencjom marketingowym, podwykonawcom naszych usług, Zaufanym Partnerom oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa np. sądom lub organom ścigania, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną. Informujemy, że na naszej stronie internetowej dane o ruchu użytkowników zbierane są przez naszych Zaufanych Partnerów.

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz między innymi prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz także wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Tam też znajdziesz informacje jak to zrobić.

Zaznacz przycisk „Zgadzam się” jeśli wyrażasz zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych podanych w formularzu przez „Magraf” s.c., Sławomir Grzmiel, Lidia Grzmiel, ul. Dolina 57, 85-212 Bydgoszcz i naszych Zaufanych Partnerów jako administratora danych osobowych, w celach marketingowych, które obejmują także niezbędne działania analityczne i zestawianie w profile marketingowe na podstawie aktywności na stronie internetowej zgodnie z bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa. Wyrażenie zgody jest dobrowolne , masz prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania, a także wycofania udzielonej zgody w dowolnym momencie, a także o pozostałych kwestiach wynikających z art. 13 RODO, dostępnych w Polityce prywatności..

Zgadzam sięNie teraz
© czas.tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone