Zamknij
REKLAMA

Pięć rzeczy, które nie pozwolą ci się wyspać

09:01, 23.08.2018 | materiały partnera
Skomentuj

Każdy wie, że spokojny, głęboki sen pozwala na pełną regenerację organizmu, nabranie sił na następny dzień i dobry humor po przebudzeniu. Sen – zdrowy właśnie – jest niezbędny do życia, jednak bardzo wielu ludzi ma z nim problemy. Często wynikają one z chorób i rozmaitych zaburzeń, ale zanim zaczniesz szukać pomocy u lekarza, sprawdź poniższe pięć punktów, albowiem są to błędy, które nie pozwolą się wyspać nawet zupełnie zdrowemu człowiekowi.

Niewłaściwe „narzędzia do spania”

Sporo uwagi należy poświęcić temu, na czym i pod czym śpimy. Ulubiona dziesięcioletnia wersalka może być przyczyną problemów, bo jest już „wyleżana” i nie pozwala kręgosłupowi na odpoczynek. Podobnie działa niewłaściwie dobrany lub zużyty materac. Wygodne łóżka i wysokiej jakości materace można kupić nawet w Internecie – http://dreamsdesign.pl/oferta/lozka. Właściwy sypialniany odpoczynek to także odpowiednia poduszka i kołdra. Bardzo ważne jest ich wypełnienie: współcześnie produkowane kołdry i poduszki wypełniane są substancjami przeciwdziałającymi zalęganiu się roztoczy, mogą też mieć działanie antystresowe i uspokajające, co zdecydowanie zwiększa szanse na zdrowy, spokojny sen.

Stres w ciągu dnia

Najłatwiej powiedzieć „unikaj stresu”, ale wszyscy wiemy, że to w praktyce niemożliwe. Kto jednak idzie do łóżka przygnieciony zmartwieniami, niespokojny, zdenerwowany, ten na pewno się nie wyśpi. Co może pomóc? Wysiłek fizyczny, np. wieczorny jogging, ale także relaksacja, czyli ćwiczenia medytacyjne, ewentualnie zatopienie się w uspokajającej muzyce. Prawdziwe cuda potrafi czynić tradycyjna muzyka chińska, którą łatwo znaleźć w Internecie. Pół godziny takiego relaksu i można iść spać.

Nierozwiązane konflikty domowe

Punkt pokrewny powyższemu i też raczej nie do uniknięcia, bo w każdej rodzinie zdarzają się od czasu do czasu niesnaski. Nie wyśpi się, kto pójdzie spać skłócony z żoną, mężem, dziećmi czy rodzicami. Warto zatem, nawet za cenę ustąpienia rozwiązać konflikt i pogodzić się z „przeciwnikiem” do wieczora. Spokój pozwoli zasnąć, tym bardziej, że gdy emocje opadają, człowiek często robi się senny.

Cokolwiek, co ma ekran

Do łóżka nie wolno zabierać laptopa, netbooka ani smartfona. Nic, co ma ekran albo wyświetlacz. Są to wszystko przedmioty kojarzące się z pracą, bombardujące nas bodźcami i podnoszące adrenalinę, a więc do łóżka zupełnie niepasujące. Ponadto niebieskawe światło emitowane przez ekrany i wyświetlacze nie sprzyja zasypianiu.

Mocne napoje i alkohol

Im dłuższy odstęp między ostatnią danego dnia kawą lub herbatą a udaniem się na spoczynek, tym lepiej. Kofeina i teina działają pobudzająco, podobnie zresztą jak alkohol. Wieczorem pragnienie najlepiej gasić wodą, a kto lubi, może się też napić mleka. Przy okazji: warto mieć szklaneczkę wody przy łóżku. Czasem człowiek w nocy budzi się z językiem przyklejonym do podniebienia, czuje suchość w ustach, więc wstaje i wychodzi z sypialni, by się czegoś napić. To zaburza rytm snu na dłużej. Szklanka z wodą na nocnym stoliku pozwoli natychmiast rozwiązać problem, odwrócić się na drugi bok i spać błogo dalej.

(materiały partnera)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

© czas.tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone