Zamknij
REKLAMA

Informacja kluczem do sukcesu

16:57, 17.09.2018 | materiały partnera
Skomentuj

O roli informacji w zarządzaniu organizacją napisano już wiele, natomiast o tym, jak ważna jest informacja w planowaniu kampanii marketingowych, mówi się mało i niestety często z błędami. Tymczasem większość dobrych strategii promocyjnych można by było dopracować, mając trochę dodatkowych informacji.

Wszystko zaczyna się od bazy danych

Żeby w ogóle można było mówić o informacjach, to dane trzeba zebrać w formie umożliwiającej kwerendę, czyli po prostu w uporządkowanej bazie danych. I do tego momentu jest to mniej więcej jasne i intuicyjnie zrozumiałe. Problem zaczyna się przy kwestiach bardziej szczegółowych: jakie dane warto dodać do bazy i jak z nich później zrobić użytek? Jak łączyć dane w praktyczne zestawy mające wartość informacyjną i w jaki sposób odfiltrować niepasujące do kryteriów rekordy? Na poziomie technicznym nie jest to dziś wielkie wyzwanie. Znacznie większym problemem jest sam plan.

Co warto wiedzieć o klientach biznesowych?

Bazy danych dzieli się na te, które zawierają wpisy opisujące klientów biznesowych i klientów indywidualnych. Takie podejście ma uzasadnienie prawne i praktyczne, ale nadal nie wynika z niego, jakie informacje o potencjalnych klientach w segmencie B2B mogą być przydatne. Za radami ekspertów marki schober.pl proponujemy następujące kryteria:

branża, aby móc dostosować swoją ofertę lub w ogóle podjąć decyzję co do tego, czy dana firma może być nią zainteresowana;

wielkość zatrudnienia, szczególnie jeśli oferowana usługa będzie dotyczyła na przykład grupowych szkoleń czy oprogramowania do koordynacji pracy;

osoby decyzyjne, jeżeli kampania ma być spersonalizowana i trafić dokładnie do osób, które mogą w danej sprawie podejmować ważne decyzje;

przedział obrotów, żeby nie wydawać pieniędzy na kampanię, która trafi do odbiorców obiektywnie niemogących sobie na daną usługę pozwolić;

lokalizacja, ponieważ mimo „globalnej wioski” biznes lokalny nadal jest ekstremalnie istotny i stanowi olbrzymią część rynku.

Co warto wiedzieć o klientach indywidualnych?

O klientach indywidualnych zbiera się zupełnie inne dane. Oczywiście, że do personalizacji przyda się imię, adres czy zainteresowania, które czasem uda się zebrać, ale bardzo ważna też będzie wartość koszyków w konkretnym sklepie, status zawodowy, rodzinny, wykształcenie czy miejsce zamieszkania. W szczególnych przypadkach znaczenie będzie miała na przykład marka używanego smartfona czy marka posiadanego auta – wszystko zależy od kryteriów, jakie uzna się za istotne dla danej kampanii marketingowej, jednak należy pamiętać, że ogólne bazy danych siłą rzeczy nie zawierają wszystkich niezbędnych informacji. Dobry analityk jednak będzie umiał powiązać zmienne ze sobą w taki sposób, aby wyciągnąć dodatkowe wnioski nawet na podstawie ograniczonego zbioru informacji.

(materiały partnera)
W okresie ciszy wyborczej tj. w okresie 24 godzin poprzedzających dzień wyborów i aż do chwili zakończenia głosowania zabronione jest prowadzenie agitacji wyborczej na rzecz kandydatów w jakiejkolwiek formie. Publikacja na portalu internetowym jakichkolwiek komentarzy mających charakter agitacji wyborczej może zostać uznana za naruszenie przepisów ustawy Kodeks Wyborczy oraz stanowi czyn zagrożony karą grzywny (art. 498 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. - Kodeks wyborczy, t.j. Dz. U. z 2018 r. poz. 754 z późn. zm.)

Komentarze (0)

Brak komentarzy, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

© czas.tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone