Posiadanie słów kluczowych w adresie URL lub w nazwie domeny jest jednym z najlepszych sposobów na ranking witryny. Słowa kluczowe mają moc, którą nie zastąpią inne czynniki. Na przykład, jeśli Twoja firma specjalizuje się w sprzedaży czekolady, a nazwa Twojej domeny to „chocolate6u”, pomoże to w witryny w rankingu. Inne witryny, bez odpowiedniego słowa kluczowego w adresie URL mają trudniej przebić się w tym rankingu. Najlepiej działa pierwsze słowo, później drugie i tak dalej. Innym najlepszym sposobem na pozytywne czynniki na stronie jest umieszczenie słów kluczowych w tagu tytułowym, który ma tylko 10-60 znaków, ale jest istotny dla Twojej witryny. Kolejną rzeczą, jaką powinieneś zrobić, to „omówienie” zawartości strony w metatagu. Metatag powinien mieć 200 znaków, i może również zawierać kilka słów kluczowych, z którymi nie należy również przesadzać. Upewnij się, że Twoje słowa kluczowe są w H1, H2 i/lub H3. Upewnij się również, że używasz odpowiednio czcionki Hx. Niewielka, ale pomocna informacja o słowach kluczowych to rozmiar czcionki, czcionka pogrubiona będzie traktowana jako mocna, a kursywa jako podkreślenie. Również widoczność słowa kluczowego, im ważniejsze słowo kluczowe, tym wyżej powinna się pojawić strona w witrynie.