Zamknij

Programy lojalnościowe inne dla pokolenia Z, Millenialsów, X

12.12, 30.08.2022 .

Aby maksymalizować zyski, należy dobrze adresować oferty. Nie da się tego osiągnąć nie rozumiejąc swojej grupy docelowej. Ważnym zagadnieniem jest psychologia sprzedaży, czyli ogół metod przedstawienia produktów w taki sposób, żeby jak najlepiej trafić do określonej grupy odbiorców. Grup nie tworzy się wyłącznie na podstawie płci zainteresowań i miejsca zamieszkania, ale również na podstawie wieku. Dlatego istotnym jest, by zrozumieć cztery grupy pokoleniowe dzisiejszego świata - pokolenie Z, millenialsi, generacja X oraz baby boomers. Zrozumienie potrzeb osób znajdujących się w tych grupach jest kluczem do sukcesu. przyjrzyjmy się zatem każdej z tych grup.

 

Pokolenie Z

 

Jest to najmłodsza z omawianych grup. Do pokolenia zaliczają się osoby urodzone po 1996 roku. Grupę charakteryzuje przywiązanie do współczesnych technologii. Z tego powodu większość swojego życia takie osoby spędzają online, a świat bez internetu jest dla nich obcy i nieprzyjazny. Dlatego pokolenie Z często robi zakupy przez Internet. Ważne są dla nich takie kwestie, jak bezpieczeństwo danych oraz indywidualne podejście, dlatego szukają ofert, które mogą być do nich dopasowane.

 

 

Millenialsi

 

 

Millenialsi to najliczniejsza grupa pokoleniowa. Są to osoby urodzone między 1977 a 1995 rokiem. Millenialsi często dokonują wyboru produktów w oparciu o opinie innych konsumentów, a po zakupach równie chętnie dzielą się w sieci swoimi opiniami na temat zakupów. Dlatego ta konkretna grupa jest wartościowa dla marek i należy o nią dbać. Oprócz oszczędności millenialsi szukają w sieci nowinek technologicznych i innowacyjnych rozwiązań.

 

 

Generacja X

 

 

Jest to kolejna grupa pokoleniowa po millenialsach, w której znajdują się osoby urodzone między 1965 a 1976 rokiem. Grupa ta charakteryzuje się najwyższym statusem majątkowym, jednak przy tym dysponuje najmniejszą ilością czasu. Wnioski więc nasuwają się same - dla generacji X przede wszystkim liczą się proste i wygodne rozwiązania, które nie wymagają od nich zbytniego zaangażowania i pracy. Kiedy zajdą taką ofertę, mogą wydać statystycznie więcej pieniędzy, niż inne grupy. Co również warto odnotować, generacja X chętnie szukają ofert, które będą przynosić korzyści nie tylko im samym, ale także ich najbliższym.

 

 

Baby boomers

 

 

Ostatnia i najstarsza grupa konsumencka - baby boomers, to osoby urodzone między 1946 a 1964 rokiem. W tej grupie najchętniej zbiera się punkty, korzysta z bonów, kuponów i rabatów. Według badań 70% konsumentów tego pokolenia preferuje nagrody w postaci kuponów czy indywidualnych rabatów. Zdecydowanie mniej osób jest zadowolona z nagród rzeczowych lub wirtualnych. Baby boomers cenią proste rozwiązania, skoncentrowane na zakupie, dlatego że nie związują się z marką, lecz z jej produktami.

 

 

 

 

 

Szczegółowy opis grup pod kątem sprzedażowym i targowym można znaleźć w artykule firmy i360, eksperta w programach lojalnościowych, na stronie:

 

 

https://i360.com.pl/programy-lojalnosciowe-dla-pokolenia-z-millennialsow-x-oraz-baby-boomers/

 

 

 

 

 

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%