Zamknij

Witaminy w okresie wiosennym.

09:01, 25.02.2021 | artykuł sponsorowany

Większość z nas cieszy myśl o zbliżającej się wiośnie. Coraz dłuższe i cieplejsze dni oraz możliwość „zrzucenia” z siebie zimowych ubrań, nastrajają nas pozytywnie. Nie każdy jednak dobrze znosi początek wiosny. Zmęczony po zimie organizm może dać bowiem o sobie znać osłabieniem i apatią. Jakie więc witaminy i minerały powinniśmy stosować, aby poradzić sobie z wiosennym przesileniem?

Witaminy i minerały apteka zawsze pomoże.

Wraz z nastaniem wiosny musimy szczególnie zadbać o uzupełnienie witamin i minerałów, których nie dostarczaliśmy w odpowiednich ilościach zimą. Jeśli zauważymy u siebie osłabienie, pogorszony metabolizm oraz złą kondycję cery i włosów, jest to sygnał, że nieodpowiednia dieta lub brak suplementowania witaminami zimą, dają właśnie o sobie znać.

Zanim oczywiście urozmaicimy naszą dietę i da ona efekty, minie sporo czasu. Dlatego też na samym początku wiosny warto skorzystać z oferty apteki, na przykład dostępnej pod adresem www.aleleki.pl i zaopatrzyć się w witaminę D, A, C i te z grupy B. Przydatne mogą być także chrom, potas , magnez i cynk. Oczywiście ich zażywanie powinniśmy wcześniej skonsultować z lekarzem.

Witamina D.

Przez większą część roku w naszym kraju „brakuje” słońca. Nic więc dziwnego, że po zimie, naszym organizmom wyjątkowo mocno brakuje witaminy D. A przecież to ona wspomaga prawidłowe funkcjonowanie układu kostnego, regulując gospodarkę wapnia w organizmie. Poprawia też pracę układu nerwowego, chroni nas przed depresją i podnosi odporność organizmu na infekcje.

Po witaminę D powinny sięgać szczególnie te osoby, które rzadko przebywają na słońcu (to ono odpowiada za jej syntezę w organizmie) oraz stosują ubogą dietę. Witaminę D powinno podawać się także dzieciom, aby ich kości rozwijały się prawidłowo. Pamiętajmy jednak, aby nie stosować witaminy w nadmiarze, która wykazuje wtedy działanie toksyczne.

Witamy A i C.

Witamina C znana jest każdemu. Od dziecka wiemy, że podaje się ją przy przeziębieniach oraz profilaktycznie, aby im zapobiec. Ponieważ na wiosnę pogoda lubi płatać figle i raczy nas częstymi zmianami temperatury, stosowanie witamy C uchroni nasz organizm przed ich skutkami. Dzięki witaminie mamy szansę nie złapać żadnej infekcji lub przejść ją bardzo łagodnie.

Witamin A z kolei wpływa pozytywnie na nasz wzrok oraz odpowiada za właściwe działanie układu odpornościowego. Witamina ta skutecznie też ochroni naszą cerę przed przebarwieniami, spowodowanymi działaniem promieni słonecznych. A jak wiadomo – na wiosnę słońce grzeje mocniej. Dzięki niej unikniemy też chorób układu oddechowego, tak częstych na początku wiosny.

Witamy z grupy B.

Na wiosnę wskazana jest także suplementowanie witaminy B12. Jej niedobór prowadzi bowiem do braku energii i otępienia, co jest wynikiem niewłaściwego funkcjonowania mózgu, kiedy w organizmie brakuje właśnie tej witaminy. Jej zażywanie poprawi pracę całego układu nerwowego oraz pozytywnie wpłynie na metabolizm komórek.

Ogólnie - wszystkie witaminy z grupy B odpowiadają za produkowanie energii, której tak bardzo potrzebujemy na wiosnę. Wspomagają też pracę serca i układu krążenia, niwelując uczucie wiosennego przemęczenia.

Co oprócz witamin?

Wspomniana już apteka www.aleleki.pl oferuje nie tylko witaminy, ale i inne substancje, które wspomogą organizm po zimie. Warto więc sięgnąć po chrom, który ma działanie uspakajające czy po magnez i potas. Przysłużą się one tym osobom, które uprawiają wiosenne sporty – pierwiastki te chronią bowiem przed skurczami mięśni i wzmacniają pracę serca.

Te osoby natomiast, które szczególnie mocno odczuwają spadki sprawności intelektualnej, obniżoną odporność czy pogorszenie kondycji włosów i paznokci, powinny sięgnąć po cynk. Pamiętajmy jednak, aby każde suplementowanie rozpocząć dopiero po konsultacji z lekarzem. Niektóre witaminy i minerały mogą bowiem szkodzić w nadmiarze.

 

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%