Zamknij

Jak zorganizować wydarzenie sportowe – co trzeba wiedzieć?

09:50, 02.09.2021 | artykuł sponsorowany

Wydarzenia sportowe to szczególna, rządząca się swoimi prawami, kategoria eventów. To nie tylko okazja do spotkania czy przeprowadzenia rozgrywki, ale również swego rodzaju produkt marketingowy, o którego sukcesie świadczy fakt, czy zostanie zauważony i zapamiętany. Jak zorganizować udane wydarzenie sportowe, które utkwi w pamięci uczestników?

Określ cel wydarzenia.

Od tego, jaką funkcję ma pełnić organizowana przez ciebie impreza sportowa, zależy dalszy kierunek twoich działań. Na samym początku zastanów się więc, czy chcesz aby wydarzenie promowało samą aktywność fizyczną, integrowało społeczność, popularyzowało aktywny wypoczynek, zwiększało sprzedaż, a może odbywało się w ramach akcji charytatywnej? Wyznaczenie sobie konkretnego rezultatu i określenie handlowych oraz niehandlowych wskaźników, pomoże ci na koniec na analizę i ocenę całego projektu.

Wybierz formę imprezy.

Eventy sportowe mogą przybierać różne formy, w zależności od tego, jaki cel sobie obierzesz. Takim wydarzeniem może być nawet bezpłatny trening ze znanym sportowcem, jeśli np. chcesz wypromować swoją siłownię. Mianem eventu sportowego określimy także bieg charytatywny odbywający się w imię konkretnej idei lub zbiórki pieniędzy. Warsztaty i zajęcia dla rodzin, testowanie sprzętu, konferencje, targi, zawody i mecze – niezależnie od wybranej formy musi ona jak najlepiej współgrać z określonym wcześniej celem.

Kim są uczestnicy i odbiorcy imprezy?

Jeśli nie od samego pomysłu, to najpóźniej właśnie na tym etapie musisz zdecydować, kto będzie odbiorcą wydarzenia sportowego. W przypadku różnego typu zawodów czy sparingów to oczywiste, że uczestnikami/widzami są po prostu fani konkretnej dyscypliny. Jednak event sportowy to nie tylko zwykła rozrywka. Określ, czy twoje wydarzenie jest skierowane do lokalnej społeczności, klientów konkretnej firmy, mieszkańców całej miejscowości, rodzin z dziećmi, a może innej, specyficznej grupy, na której uwadze najbardziej ci zależy. To także moment na określenie tego, czy impreza będzie masowa.

Promocja imprezy sportowej.

Sprecyzowanie grupy odbiorców pomoże ci dobrać odpowiednie narzędzia komunikacji i promocji. Istotny jest wiek, płeć, cechy, hobby, zainteresowania, czy wykonywany zawód uczestników wydarzenia. Dzięki rozpoznaniu swoich odbiorców, będziesz wiedział, czy najlepszym rozwiązaniem będzie promowanie eventu w mediach społecznościowych, czy drukowanie ulotek ma sens, czy lepiej zdecydować się na ogłoszenia w lokalnej prasie.

Zadbaj o bezpieczeństwo uczestników.

Impreza masowa musi spełniać określone wymagania prawne, które wiążą się z uzyskaniem odpowiednich pozwoleń, współpracą ze służbami mundurowymi, ratownikami medycznymi, agencją ochrony, zabezpieczeniem terenu, wyznaczeniem stref dla kibiców/zawodników itd. To wszystko wymaga dużej wiedzy i zapoznania się z przepisami. Wszelkie niedopatrzenia mogą pogrążyć najbardziej kreatywną koncepcję imprezy i sprawić, że zostanie zapamiętana na bardzo długo, ale nie w taki sposób, na jakim ci zależy.

Więcej informacji znajdziecie na stronie: https://emtg.pl/organizacja-i-promocja-wydarzen-sportowych/

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%