Zamknij

Jak reklamować i wypromować sklep online?

09:21, 08.09.2021 | materiały partnera

Odpowiednio przeprowadzona kampania reklamowa potrafi zdziałać cuda - doskonale rozwinie biznes i sprawi, że generowane przez niego zyski będą coraz większe. Jest ona szczególnie ważna, kiedy mamy do czynienia z dużą konkurencją. A tak właśnie jest w przypadku sklepów internetowych. Można mieć najwyższej jakości towar, ale jeśli nie zostanie on właściwie wypromowany, to jedynie garstka konsumentów do niego dotrze. Z tego też powodu reklama i marketing sklepu internetowego jest niezwykle istotnym elementem prowadzenia tego typu działalności. Jak więc wypromować e-sklep i pokonać konkurencję?

Skuteczna reklama sklepu internetowego - kluczem do sukcesu

O potrzebie promowania swoich towarów zdaje sobie sprawę każdy właściciel sklepu internetowego. Pojawiają się jednak wątpliwości jak to robić, by osiągać zamierzone cele. Marketing internetowy e-sklepów może przybierać różne formy, a to, na jakie się zdecydujemy w dużej mierze determinuje specyfika branży i rodzaj oferowanego towaru, a także profil potencjalnych klientów. Czasem trzeba wykazać się dużą kreatywnością, by wzbudzić zainteresowanie konsumentów i wybić się przed szeregi konkurencji. Niemniej jednak od efektywności podejmowanych działań promocyjnych zależy sukces sklepu.

Chcąc efektywnie promować swój sklep internetowy warto nie tylko zadbać o najwyższą jakość oferowanego towaru, ale także o optymalizację strony pod kątem jej użytkowników oraz wyszukiwarek, jej pozycjonowanie czy też dobór reklamowych narzędzi oferowanych przez Google czy media społecznościowe. Pomocna bywa współpraca z influencerami bądź prowadzenie bloga.

Zoptymalizowana strona - technicznie i wizualnie

Sklep musi zachęcać swoją strukturą (intuicyjną nawigacją, odpowiednio rozmieszczoną zawartością strony) oraz wartościową treścią (merytoryczne opisy, wpisy na blogu, porady, wysokiej jakości zdjęcia). Właściwie zoptymalizowana strona jest przyjazna nie tylko dla jej użytkowników, ale także dla wyszukiwarek, które lepiej ją indeksują, zapewniając wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania.

Atrakcyjne wizualnie i merytorycznie opisy oferowanego towaru będą same w sobie doskonałą promocją. Prowadzenie bloga będzie sprzyjało pozycjonowaniu, a konsumentom ułatwi podejmowanie właściwych decyzji zakupowych. Ponadto w ich oczach zyska się miano profesjonalisty.

Marketing w wyszukiwarkach - podstawą promocji sklepu

Chcąc zwiększyć rozpoznawalność swojego sklepu, budować prestiż i powiększać grono swoich klientów, trzeba zadbać o jego promocję w wyszukiwarkach. Jak wypromować stronę w Google? Otóż najlepiej zrobić to poprzez:

  • reklamy tekstowe w Google,
  • reklamy produktowe w Google,
  • pozycjonowanie strony - działania SEO dające wysoką pozycję na liście Google,
  • Google Moja Firma.

Kampanie Google Ads oferują reklamę w wyszukiwarce oraz na portalach (uzyskuje się dostęp do sieci reklamowej). Stanowią najbardziej popularną formą promocji e-sklepów.

Obecność w social mediach - lepszy kontakt ze sklepem

Media społecznościowe pełnią wiele funkcji i warto to wykorzystać do promocji swojego sklepu. Ułatwiają one dotarcie do klientów oraz budowanie z nimi relacji. Obecność sklepu na Facebooku, Instagramie, TikToku, Twitterze czy innych serwisach społecznościowych będzie bardzo pomocne i pozwoli dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Podobnie jak obecność sklepu w porównywarkach cenowych, z których korzystają świadomi konsumenci, szukający najbardziej atrakcyjnych ofert na rynku.

Współpraca z influencerami - szerszy zasięg

Korzystając ze wsparcia bloggerów dociera się do większej grupy konsumentów. Influencerzy oferują zwykle tworzenie artykułów sponsorowanych czy posty w mediach społecznościowych. Ponadto recenzują produkty (np. w formie nagrań wideo) oraz organizują konkursy dla swoich czytelników (nagrodą może bon zakupowy, zniżka na zakupy w sklepie), którzy sugerują się ich opiniami.

Chcesz poznać więcej sposobów na reklamowanie sklepu internetowego? Wejdź na bloga Warszawskiej Grupy Mediowej!

Więcej: https://warszawskagm.pl/blog/jak-reklamowac-sklep-internetowy/
 

undefined

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%