Zamknij
REKLAMA

Dlaczego Twoja strona firmowa potrzebuje pozycjonowania?

08:47, 05.03.2019 | materiał partnera
Skomentuj

Niektórzy się zastanawiają, czy pozycjonowanie jest potrzebne. Tak naprawdę powinni pomyśleć, dlaczego pozycjonowanie jest potrzebne z punktu widzenia rozwoju firmy i docierania do konkretnego targetu oraz co zrobić, aby pozycjonowanie było skuteczne.

Pozycjonowanie – nowoczesne spojrzenie na promocję firmy

Jaki jest obecnie największy słup ogłoszeniowy? Chyba nikt nie ma wątpliwości, że to internet. Już nikt nie wertuje kilku gazet, aby znaleźć potrzebną informację na temat określonego produktu lub namiar na sprawdzonego fachowca. Zdecydowana większość po prostu wpisuje w wyszukiwarkę określone zapytanie i po chwili ma dostęp do wielu podpowiedzi. Dlatego tak istotne jest, aby szybko dać się odszukać internautom i temu właśnie służy pozycjonowanie stron. Generowanie wartościowego ruchu ma przełożenie na wysokie pozycje w rankingu wyszukiwania, a w konsekwencji na zwiększenie zysków – w zależności od potrzeb, to może być wzrost liczby czytelników albo klientów zainteresowanych danymi produktami bądź usługami.

Pozycjonowanie można zatem uznać za kluczowe narzędzie do promowania biznesu i to bez względu na specyfikę tego biznesu.

Działam lokalnie – dlaczego pozycjonowanie jest potrzebne?

Można przewrotnie zapytać – a czym rynek lokalny różni się od ogólnokrajowego lub światowego poza tym, że jest trochę mniejszy? No właśnie, inna jest tylko skala, ale dzięki temu można liczyć na trochę niższe koszty pozycjonowania. Jednak konkurencja nie śpi, więc lepiej nie zostawać w tyle. Nawet, jak dzisiaj masz wielu klientów, to skąd wiesz, jak będzie za rok czy pięć lat? W każdym biznesie należy myśleć perspektywicznie i nie skupiać się wyłącznie na bieżących działaniach. Trochę więcej na ten temat możesz poczytać w artykule https://haiku.com.pl/jak-reklamowac-firme/.

Pozycjonowanie lokalne przynosi często znacznie szybsze efekty przy, jak już wcześniej wspomniano, niższych kosztach. Na pewno łatwiej zdefiniować klienta docelowego. Można także pozyskiwać nowe kontakty poprzez mapy Google.

To wręcz idealna opcja dla małych i średnich firm, które bazują na usługach świadczonych lokalnie, przede wszystkim ze strefy offline – warsztatów samochodowych, salonów fryzjerskich i kosmetycznych, hydraulików, elektryków czy serwisów komputerowych. Z pozycjonowania lokalnego powinny też skorzystać specjalistyczne sklepy, ponieważ coraz częściej klienci oglądają określone produkty jeszcze przed udaniem się do konkretnego sklepu.

A czy pozycjonowanie lokalne jest skuteczne? Jak najbardziej. Od kilku lat internauci otrzymują odpowiedzi na zapytania w zależności od ich lokalizacji. Nie ma konieczności doprecyzowania, o jaki region czy o jakie miasto chodzi. Wystarczy wpisać zapytanie ogólne, aby w wyszukiwarce pojawiły się informacje o firmach działających w najbliższej lokalizacji konkretnego użytkownika sieci. W ten prosty sposób małe firmy nie muszą konkurować z wielkimi korporacjami, z którymi po prostu nie miałyby żadnych szans.

Skuteczne pozycjonowanie wymaga czasu

Chcesz, aby w ciągu kilku dni Twoja strona znalazła się w top 3 na określone frazy kluczowe? Niestety, ale żadna poważna agencja nie może tego zagwarantować. Podkreślmy wyraźnie – poważna. Jeżeli jakaś składa tego typu obietnice, to lepiej od razu grzecznie podziękować. Szkoda ryzykować filtru lub jeszcze gorzej, bana na swoją stronę.

Skuteczne pozycjonowanie to nie żadne hokus-pokus, tylko wytężona praca, która wymaga dogłębnej wiedzy, doświadczenia i nieustannego trzymania ręki na pulsie. Wystarczy jedna zmiana algorytmu Google, aby zachodziła konieczność mniej lub bardziej stanowczych modyfikacji w technikach pozycjonowania.

Ok, to jak długo trzeba czekać na efekty? Tego nie wie nikt. Czasami zdarza się, że na niektóre frazy już w ciągu tygodnia widać wyraźny skok w górę. Z kolei na inne dopiero po wielu miesiącach intensywnej pracy zaczyna coś się dziać pozytywnego. Cierpliwość to słowo-klucz i jedna z najważniejszych zasad skutecznego pozycjonowania.

Pozycjonowanie skuteczne i mądre

Pozycjonowanie będzie kompletnie bezcelowe, jeżeli strona internetowa ma błędy, nie zawiera użytecznych i ciekawych treści, a przede wszystkim nie jest dopasowana do aktualnych wymogów, czyli po prostu nie jest responsywna (widoczna dobrze na komputerach, ale i smartfonach). Innymi słowy, pierwszym krokiem w pozycjonowaniu powinna być optymalizacja strony. Dotyczy to również sklepu internetowego. Wiele początkujących osób popełnia ten sam błąd – importuje opisy i zdjęcia z hurtowni. Problem w tym, że Google wyjątkowo nie lubi zduplikowanych treści. W takiej sytuacji pozycjonowanie nie może dać efektów. Trzeba zadbać o stworzenie treści unikalnych, a także wartościowych pod kątem użyteczności i dopiero potem pomyśleć o innych działaniach. Oczywiście wymaga to sporo pracy i jest czasochłonne, ale po prostu konieczne. Optymalizację można zatem uznać za pierwszy, ale wyjątkowo istotny krok w mądrym pozycjonowaniu strony.

Odpowiednio dobrane frazy kluczowe, czyli skuteczna broń w mądrym pozycjonowaniu

Pozycjonowanie musi być mądre, aby było skuteczne i pożyteczne dla Twojego biznesu. Prosty przykład – specjalizujesz się w sprzedaży wysokiej jakości jedwabnej bielizny damskiej, która oczywiście nie jest tania. W związku z tym Twoją grupą docelową nie będą osoby szukające bielizny w cenach jak najniższych i dlatego lepiej się nie upierać na osiągnięcie top 3 w wynikach wyszukiwania na ogólną frazę „bielizna damska”. Owszem, wzrośnie ruch na stronie, ale kompletnie nie będzie miał on przełożenia na efekty zakupowe i trudno się temu dziwić. Jeżeli ktoś chce kupić bieliznę w okazyjnej cenie, to na ekskluzywny produkt jedynie sobie popatrzy, po czym zakupy zrobi tam, gdzie ceny nie wywołają lekkiej palpitacji serca. Logiczne, prawda?

Czy w związku z tym pozycjonowanie jest potrzebne? Oczywiście, że tak, ale na inne frazy, zdecydowanie bardziej dopasowane do specyfiki oferty. Można się zastanowić nad takimi frazami, jak:

  • „ekskluzywna bielizna damska”,
  • „luksusowa bielizna damska”,
  • „elegancka bielizna damska”,
  • „markowa bielizna damska”,
  • „jedwabna bielizna damska”,
  • „bielizna damska wysokiej jakości”.

Ponadto warto rozważyć pozycjonowanie na konkretne produkty czy usługi, no i oczywiście najskuteczniejsza będzie strategia Long Tail polegająca na optymalizacji strony na dziesiątki, a czasami nawet setki różnych fraz kluczowych. Jak już jesteśmy przy bieliźnie, to takimi frazami z długiego ogona mogą być:

  • „jaka bielizna damska na 10 rocznicę ślubu”
  • „oryginalna bielizna damska na walentynki”

W obu przypadkach raczej nikt nie będzie szukał produktów najtańszych, ale właśnie wysokiej jakości. Co więcej, frazy Long Tail to niemal 70% z ogółu zapytań, przy jednocześnie dość niskiej powtarzalności. Oznacza to tym samym, że jest mniejsza konkurencyjność, więc szybciej i zarazem taniej można osiągnąć satysfakcjonujące efekty pozycjonowania. Ważne, że jednocześnie uzyskane pozycje wykazują dużą stabilność, a przede wszystkim z fraz długiego ogona korzystają ci, którzy są naprawdę nastawieni na zakup produktu bądź zainteresowani daną usługą i w bardzo konkretnym miejscu. Frazy Long Tail charakteryzują się zatem wysokim współczynnikiem konwersji.

I tak, dotyczy to również usługodawców. Jesteś hydraulikiem z Gdańska, to prawdopodobnie konkurencję masz sporą. W związku z tym fraza „hydraulik Gdańsk” może być droga i trudna do pozycjonowania, ale już:

  • „polecany hydraulik Gdańsk”
  • „kto może polecić hydraulika z Gdańska”
  • „szukam dobrego hydraulika z Gdańska”
  • „hydraulik 24h Gdańsk”
  • „polecany hydraulik Gdańsk Brzeźno”

będą mieć słabszą konkurencję, niższe ceny i przede wszystkim wysoką efektywność. Bingo! Prosty sposób na skuteczne pozycjonowanie, na jakie możesz liczyć w Haiku Studio.

Pozycjonowanie to wiele korzyści dla małych i dużych firm

Podsumujmy zatem, dlaczego pozycjonowanie jest Ci potrzebne.

1. Maksymalizujesz ruch na stronie

Co ważne, jest to ruch ściśle ukierunkowany poprzez odpowiednio dobrane słowa kluczowe. Dzięki temu efektywność pozyskiwania nowych klientów będzie na wyjątkowo wysokim poziomie. Twoja strona może się więc okazać idealną odpowiedzią na zapytanie użytkowników sieci. Jeżeli u Ciebie znajdą to, czego szukają, to pewnie zrezygnują z dalszych poszukiwań. Sytuacja win-win.

2. Docierasz do tych, do których chcesz dotrzeć

Była o tym mowa wcześniej przy targetowaniu geograficznym. Pozycjonowanie umożliwia promowanie biznesu w określonym regionie – lokalnie, ogólnokrajowo, a także na cały świat. Klienci nie muszą docierać na Twoją stronę internetową wyłącznie poprzez wyszukiwarkę. Dzięki odpowiednim działaniom informacje o firmie mogą się znaleźć na różnego typu serwisach zewnętrznych, które skierują użytkowników właśnie na Twoją stronę.

3. Zwiększasz rozpoznawalność i budujesz zaufanie do swojej firmy (marki)

Social media, opinie na forach, recenzje, blog, wartościowe artykuły – to wszystko wpływa na wzrost rozpoznawalności Twojej marki wśród użytkowników, nawet jak prowadzisz małą firmę działającą lokalnie. Innymi słowy, poprzez pozycjonowanie możesz stać się liderem w swojej branży i jednocześnie wykreować siebie jako eksperta w danej dziedzinie. Wtedy znacznie łatwiej pozyskiwać nowych klientów i tym samym zwiększać swoje zyski.

Artykuł powstał przy współpracy z Agencją Reklamową Haiku Studio z Chojnic

(materiał partnera)

Komentarze (1)

ZuzannaZuzanna

1 0

To prawda. Nie wystarczy sama strona, ale też potrzebny jest kierunek, by ktoś na nią trafił. Świetny artykuł! 12:00, 18.03.2019

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

© czas.tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone