Zamknij
REKLAMA

Słuchawki do telemarketingu – jakie wymagania powinny spełniać?

12:23, 12.03.2019 | artykuł sponsorowany

Słuchawki do telemarketingu to wyposażenie, które powinno zapewniać optymalne warunki podczas połączeń głosowych oraz usprawniać pracę konsultanta telefonicznego. Jakie parametry mają największy wpływ na przyszłe zadowolenie z urządzenia tego typu i na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Wybór słuchawek do telemarketingu

Najważniejszym wyposażeniem w pracy konsultanta telefonicznego są słuchawki do telemarketingu. To dzięki nim może on wygodnie i sprawnie obsługiwać połączenia głosowe, wykorzystując w pełni swój potencjał. Aby tego typu sprzęt sprawdził się jak najlepiej, powinien być dopasowany do charakteru pracy użytkownika. W przypadku osób, które większą część dnia spędzają przy biurku, zajmując się głównie odbieraniem i wykonywaniem połączeń telefonicznych, najlepiej sprawdzą się słuchawki do telefonu z mikrofonem w wersji na dwoje uszu – dzięki nim użytkownik może w pełni odizolować się od otoczenia i skupić się na swojej pracy. Jeśli jednak na danym stanowisku trzeba zająć się nie tylko połączeniami głosowymi, ale także stacjonarną obsługą klientów lub kontaktem ze współpracownikami, dobrym rozwiązaniem będzie model w wersji na jedno ucho, dzięki któremu można łatwo „przełączać się” między rozmowami telefonicznymi, a tymi na miejscu.

Ponadto, możemy także wybierać między słuchawkami bezprzewodowymi do call center, a modelami przewodowymi – pierwsze sprawdzą się doskonale u osób, które potrzebują większej swobody i możliwości poruszania się po biurze, natomiast drugie – przy tradycyjnej pracy telemarketera.

Profesjonalne słuchawki do telemarketingu – najwyższej jakości dźwięk podczas połączeń głosowych

Najważniejszym aspektem przy wyborze profesjonalnych słuchawek do telemarketingu jest jakość dźwięku, jaką zapewniają przy wykonywaniu połączeń głosowych. To od niej zależy pewność siebie konsultanta, skuteczność przeprowadzanej przez niego rozmowy, wydajność pracy oraz odbiór klienta. Jeśli dźwięk jest niewyraźny i przerywany, a głos zniekształcony, może to znacznie utrudnić porozumienie się z odbiorcą, a także skutecznie zniechęcić go do dalszej rozmowy. W efekcie praca konsultanta staje się o wiele trudniejsza i mniej wydajna.

Aby zapewnić optymalne warunki dźwiękowe do rozmowy, w nowoczesnych słuchawkach do telefonu stacjonarnego wykorzystuje się technologie, które pozytywnie wpływają na jakość dźwięku – np. cyfrowa poprawa jakości sygnału, dzięki której głos brzmi bardziej naturalnie. Dodatkowo stosuje się także pasywną i aktywną redukcję szumów otoczenia. Na czym dokładnie polegają tego typu rozwiązania?

  1. Pasywna redukcja szumów polega na odizolowaniu się od dźwięków otoczenia za pomocą odpowiednio dużych, szczelnie przylegających do uszu słuchawek – dzięki temu użytkownik może w pełni skupić się na swoim rozmówcy i nie jest rozpraszany przez rozmowy odbywające się w tle.
  2. Aktywna redukcja szumów to specjalna technologia, jaką wykorzystuje się w mikrofonach słuchawek. Dzięki niej mikrofon nie wyłapuje hałasu otoczenia (np. odbywających się w tym samym pomieszczeniu rozmów innych konsultantów), co sprawia, że odbiorca po drugiej stronie linii go nie słyszy. Ma to pozytywny wpływ na jakość dźwięku i możliwość zrozumienia się rozmówców.

Dodatkowe opcje profesjonalnych słuchawek do call center

Słuchawki do telemarketingu wyróżniają się także wysoką funkcjonalnością, która ma bezpośredni wpływ na produktywność pracy. Posiadają wiele dodatkowych opcji, które mają na celu usprawnienie i ułatwienie wykonywania i odbierania połączeń telefonicznych. Należą do nich m.in. przyciski funkcyjne, pozwalające na szybką regulację głośności, odbieranie lub kończenie połączeń oraz wyciszanie rozmowy („mute”).

Ponadto dostępne są słuchawki do Skype for Business oraz kompatybilne z innymi popularnymi platformami komunikacyjnymi, przeznaczonymi dla firm – dzięki temu przedsiębiorcy mogą korzystać z nowoczesnych rozwiązań, ułatwiających kontakt z klientami.

(artykuł sponsorowany)
© czas.tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone