Zamknij

Jak działa rejestrator czasu pracy?

13:52, 26.06.2019 | Artykuł sponsorowany

Elektroniczne narzędzia znacznie ułatwiają prowadzenie firmy. Na przykład umożliwiają sprawniej zarządzać czasem osób zatrudnionych. W jednym miejscu dostępne są wszelkie dane związane z nadgodzinami, spóźnieniami, wyjściami, przerwami i inne. To ułatwia naliczanie wynagrodzenia oraz rozliczanie urlopów.

Prowadzenie ewidencji czasu pracy jest obowiązkiem każdego pracodawcy. Wynika to z przepisów zawartych w Kodeksie pracy i jest weryfikowane przez Państwową Inspekcję Pracy. Czas pracy to przepracowane przez pracownika godziny i dni wynikające z wykonania zlecenia lub świadczenia usługi. Ewidencję można tworzyć w formie papierowej, w postaci np. podpisywanej listy obecności lub elektronicznej, poprzez wykorzystanie czytników wejść i wyjść, kart magnetycznych bądź systemów online. Wybór należy do pracodawców, a ci coraz chętniej sięgają po to drugie narzędzie z racji wygody i oszczędności czasu.

Nie tylko od poniedziałku do piątku

W ewidencji czasu pracy nie chodzi tylko o to, aby pracownik podpisywał się na liście obecności. To temat znacznie szerszy, bo obejmujący kwestię godzin nadliczbowych, wykonywania obowiązków służbowych w porze nocnej lub weekendy i święta, a także na urlopie czy podczas delegacji. Ustalany z reguły z miesięcznym wyprzedzeniem grafik to jedno, jednak proza życia pokazuje, że z obecnością w pracy bywa różnie. Zamiast zatem marnować na modyfikacje papier, można spróbować wprowadzać je zdalnie.

Nowoczesne przedsiębiorstwo – nowoczesny system ewidencjonowania

RCP – rejestracja czasu pracy w nowoczesnym przedsiębiorstwie opiera się na narzędziu elektronicznym, które pozwala sprawniej zarządzać czasem pracy osób zatrudnionych. Za jego pomocą można wygenerować w jednym systemie takie dokumenty jak lista obecności, ewidencja czasu pracy czy raporty. Pozwala także automatycznie naliczyć przysługujące dni urlopowe. Tym samym dział kadrowo-księgowy nie musi tworzyć osobnych teczek dla każdego rodzaju dokumentacji ani przygotowywać specjalnych druków i formularzy, bo wszystko ma w jednym miejscu. Elektronicznie wygenerowane dane z ewidencji czasu pracy przesyłane są automatycznie do programu księgowego i płac. O przykładowej aplikacji służącej do ewidencji czasu pracy można przeczytać np. na stronie inewi.pl.

Zalety elektronicznego narzędzia

Co daje elektroniczny rejestrator czasu? Przede wszystkim pomaga wygodnie i dokładnie kontrolować godziny pracy pracowników. Ułatwia też monitorowanie spóźnień i wyjść oraz ewidencjonowanie nadgodzin. Elektroniczny rejestrator czasu jest narzędziem, które może sprawdzać liczbę i długość przerw, a zbierane przez niego dane pozwalają precyzyjnie wyliczyć wynagrodzenie. Wszystkie gromadzone dane są zapisywane w systemie, co oznacza, że nie zawieruszą się w jakiejś teczce. Dodatkowo pracodawca otrzymuje zawsze na bieżąco informację, który pracownik jest akurat w firmie, jeśli będzie w tej chwili potrzebował jego pomocy bądź też będzie chciał mu zlecić jakieś zadanie do wykonania.

Elektroniczny rejestrator może być wprowadzony praktycznie w każdej firmie, bez względu na to, jakiej jest wielkości oraz w jakiej branży działa. To narzędzie zdecydowanie oszczędza czas i gwarantuje, że wszystkie najważniejsze dane pracownicze będą dostępne w jednym miejscu. Takie rozwiązanie pozwoli też znacznie sprawniej pracować zespołowi księgowych i kadrowych. Niesie także za sobą oszczędności finansowe, gdyż nie trzeba już kupować wielu niezbędnych materiałów biurowych czy rozliczać się z osobami weryfikującymi uzyskane dane (nierzadko w czasie nadgodzin).

(Artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
© czas.tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone