Zamknij

Jak pozyskać nowych klientów?

08:53, 02.07.2019 | Artykuł sponsorowany

Sieć jest często pierwszym i jedynym punktem styku marki z użytkownikiem. Potencjalnych klientów czyli osób mających dostęp do internetu, jest w Polsce niemalże 30 mln. Trudno sobie wyobrazić dotarcie do nich bez przemyślanej inwestycji w działania e-marketingowe. Tym bardziej, że powiedzenie „Jeśli nie ma Cię w sieci, nie istniejesz” nigdy nie było aż tak aktualne.

Po pierwsze pozycjonowanie

Uwaga potencjalnych klientów skupiona jest przede wszystkim na wyszukiwarce Google'a, w którą codziennie najróżniejsze zapytania wpisuje aż 97% Polaków. Dlatego pozycjonowanie właśnie w tej wyszukiwarce ma kluczowe znaczenie dla sprzedaży i promocji, a tym samym dla pozyskania nowych klientów. Ten ogromny kapitał po prostu trzeba wykorzystać.

Cel pozycjonowania jest bardzo prosty – dostać się do TOP 10 i z wyszukiwarki sprowadzić ruch na swoją stronę. Jednak osiągnięcie tego celu wcale proste nie jest. Pozycjonowanie strony to szereg działań, które przeprowadzane są w bardzo dynamicznie zmieniającym się środowisku. Mowa nie tylko o algorytmach, wytycznych czy filtrach. W grę wchodzą również szybko postępujące zmiany w obszarze nowych technologii. Jest to proces długotrwały, ale skuteczny.

Tam gdzie klienci

Trzeba zaznaczyć, że spore nakłady pracy i wiedzy, których wymaga pozycjonowanie, przykłada się na to, że wciąż jest to jedna z najbardziej efektywnych metod pozyskania klienta. Powody tego są co najmniej trzy. Po pierwsze, koszt pozyskania użytkownika jest stosunkowo niski. Po drugie, pozyskuje się wartościowych użytkowników, którzy są zainteresowani określoną ofertą. Po trzecie, efekty pozycjonowania są długotrwałe. Pozycjonując stronę w Google, jesteśmy tam, gdzie użytkownicy. To bez wątpienia jeden z najważniejszych punktów styku odbiorców z konkretną ofertą.

Inne również ważne punkty styku, których nie można pominąć, myśląc o zdobyciu nowych klientów to: interesująca treść i reklama oraz aktywność w social mediach. To najbardziej efektywne i popularne narzędzia dotarcia do dużej grupy nowych odbiorców.

Treść, czyli content marketing

W jaki sposób za pomocą treści można pozyskać nowych klientów? Sposobów na to jest klika, a łączy je content marketing. Jedną z najistotniejszych kwestii jest tutaj optymalizacja wszelkiego rodzaju treści – od tekstu „O nas”, po opisy produktów na dedykowanych im kartach. Tyczy się to również prowadzenia bloga. SEO-writing sprowadza ruch na stronę dzięki naturalnemu nasyceniu tekstów frazami kluczowymi. Zgodne z zapytaniami użytkowników i odnoszące się do obszaru działalności marki frazy poprawiają widoczność w wynikach wyszukiwania. Ale nie same frazy są istotne. Google bierze pod uwagę szereg innych czynników, które wpływają na jakość i ocenę tekstu – m.in. jego długość, czytelność, przydatność dla użytkowników. Ponadto publikacja wartościowych treści i ich odpowiednia dystrybucja może być punktem styku nowego klienta z ofertą, której do tej pory nie znał.

Reklama czyli Google Ads

Płatny system reklamowy Google Ads jest obecnie jednym z najbardziej efektywnych w sieci. Szacuje się, że aż 25% reklam, z którymi się stykamy, kierowana jest właśnie z niego. Pozyskując nowych klientów przy pomocy Google Ads, do dyspozycji mamy wiele narzędzi. Również takie, które maksymalnie automatyzują proces wydawania reklam. Ogromną zaletą korzystania z Google Ads jest możliwość dość dokładnego mierzenia efektów prowadzonych kampanii i ich optymalizacji budżetowej. Nie mniej ważne jest dokładne targetowanie komunikatu reklamowego, co przekłada się na pozyskanie i skierowanie wartościowego ruchu na stronę.

Aktywność w social mediach

Sieć jest bardzo „uspołeczniona”. To naturalne, że marki są tam, gdzie ich odbiorcy – na platformach komunikacji społecznej. Tam również przebywają potencjalni, nowi klienci. Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn – wszystkie te platformy spieniężają swoją popularność dzięki możliwości wydawania na nich reklam. Podobnie jak w przypadku Google Ads, do dyspozycji mamy wiele narzędzi, które pozwalają czuwać nad efektywnością prowadzonych kampanii. Jednak nie samą reklamą biznes żyje. Social media dają dużą możliwość budowania relacji z klientem oraz zbudowania wizerunku firmy, co ma równie niezaprzeczalny wpływ na zbudowanie zaufania do marki, a w przyszłości może przełożyć się na zakup.

Sieć to przestrzeń ogromnych możliwości. Zastanawianie się, gdzie pozyskać nowych klientów, jest zbędne. Oni wszyscy są już w sieci. Teraz pora na wykorzystanie dostępnych narzędzi e-marketingowych.

(Artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
© czas.tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone