Zamknij

Co drugi z nas jest użytkownikiem serwisów społecznościowych

12:34, 09.09.2019 | artykuł sponsorowany

Niemal połowa światowej populacji, czyli statystycznie co druga osoba na świecie, korzysta z serwisów społecznościowych różnego rodzaju. Prym w wielu krajach, w tym również i w Polsce, wiedzie Facebook. Czy przyszłością naszego życia mają być social media?

46 proc. światowej populacji to użytkownicy serwisów społecznościowych

Raport Hootsuite i We Are Social pod tytułem „Digital 2019. Q3 Global Digital Statshot” dotyczy użytkowników internetu, mediów społecznościowych i telefonów komórkowych. W czerwcu 2019 roku wyliczono, że na świecie żyje 7,713 mld ludzi, z czego:

l 5,117 mld to użytkownicy telefonów komórkowych,

l 4,333 mld to użytkownicy internetu,

l 3,534 mld to użytkownicy serwisów społecznościowych,

l 3,463 mld to użytkownicy serwisów społecznościowych mobilnie.

Na podstawie tych danych można powiedzieć, że 46 proc. badanych to użytkownicy social mediów. Oznacza to wzrost rok do roku o 7,8 proc., a w ujęciu liczbowym o 255 mln osób. Tylu internautów zaczęło korzystać z serwisów społecznościowych w okresie od czerwca 2018 roku do czerwca 2019 roku.

Z jakich serwisów społecznościowych korzystamy?

W ramach wspomnianego raportu stworzono światowy ranking najczęściej odwiedzanych stron internetowych. Na pierwszym miejscu znalazła się wyszukiwarka internetowa Google.com, ale już drugie miejsce przeznaczone jest dla serwisu YouTube, a trzecie dla Facebooka.

Za ciekawostkę można uznać fakt, że Facebook nie ma nieograniczonego zasięgu. Choć dla przeciętnego użytkownika tego portalu może wydawać się to abstrakcją, to w wielu krajach serwis ten nie jest dostępny. Na przykład amerykański Facebook nie uzyskał wstępu na chiński rynek. Za to powstały tu klony pomysłu Marka Zuckerberga. W 1999 roku Joe Chen założył serwis Renren oznaczający „każdy”. Pierwsza wersja jego serwisu społecznościowego nazywała się China Ren i miała skupiać chińskich studentów. Równolegle powstał serwis Xiaonei – w dosłownym tłumaczeniu „na uczelni”, także klon Facebooka, który stworzył Wang Xing. Renren przejął Xiaonei w 2005 roku. Xiaonei w lipcu 2009 roku przemianowano na Renren. Pod koniec 2017 roku serwis twierdził że ma 257 mln zarejestrowanych użytkowników, ale aktywnych było tylko ponad 50 mln.

Obecnie w Chinach prym wiedzie WeChat, zaoferowany przez Tencent. To właściwie aplikacja - kombajn, w której znajduje się funkcjonalny serwis społecznościowy, ale nie tylko. Został stworzony na bazie komunikatora QQ i Baidu – chińskiego Google. Istnieje również platforma społecznościowa Weibo, będąca odpowiednikiem Twittera w Chinach.

Także w Rosji Facebook nie jest najpopularniejszą siecią społecznościową. Właściwie znajduje się na czwartym miejscu zestawienia przygotowanego na początku 2019 roku przez firmę analityczną Mediascope. Na pierwszym miejscu znajduje się VK, portal, który ma gigantyczny zasięg. Na kolejnych uplasowały się serwisy Instagram, Odnoklassniki i Facebook.

Facebook z 2,4 mld użytkowników

Facebook, który powstał 4 lutego 2004 roku za sprawą studenta Harvardu Marka Zuckerberga, przez 15 lat istnienia na rynku zdobył ponad 2,41 mld użytkowników. Serwis rośnie i rozwija się. W II kwartale 2019 roku zyskał 39 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Raport Hootsuite oraz We Are Social pokazuje, że 43 proc. użytkowników Facebooka to kobiety, a 57 proc. - mężczyźni. Najwięcej użytkowników FB ma w takich krajach jak:

l Indie,

l USA,

l Indonezja,

l Brazylia,

l Meksyk.

Polacy w social mediach

Polaków jest nieco ponad 38 mln, a 18 mln z nas według raportu „Digital 2019: Poland” to aktywni użytkownicy serwisów społecznościowych. Aż 16 mln z nas korzysta z social mediów za pośrednictwem urządzeń mobilnych, w tym głównie smartfonów. Najpopularniejszymi serwisami społecznościowymi w Polsce są:

l Facebook – 17 mln użytkowników,

l Instagram – 6,80 mln użytkowników,

l Snapchat – 3,80 mln użytkowników,

l LinkedIn – 3,30 mln użytkowników,

l Twitter – 934 tys. użytkowników.

Dla wielu z nas media społecznościowe są „oknem na świat”. Jednak sieć można wykorzystywać przecież na wiele innych sposobów. Szybki internet, jaki dociera również do Polski np. dzięki światłowodom z UPC, pozwala na wygodne korzystanie z zasobów sieci, jak i z samych mediów społecznościowych.


 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
© czas.tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone