Zamknij

Jak obliczyć kaloryczność diety - co w niej uwzględnić?

07:56, 18.12.2019 | materiały partnera

Czym jest kaloryczność? Kaloria to nic innego jak jednostka ciepła w postaci energii. Analogicznie, kaloryczność danego produktu to wskaźnik, jak dużą potrzebę energii jest w stanie zaspokoić w naszym organizmie. A więc, każdy, a przynajmniej znaczna większość produktów żywieniowych zaopatrzona jest w odpowiednie oznaczenie kaloryczne. W ten sposób jesteśmy w stanie sami obliczyć ile kalorii spożyliśmy w danym dniu. Jednakże, skąd mamy wiedzieć ile kilokalorii powinniśmy spożyć w ciągu dnia?

(Zobacz catering dietetyczny w Gdańsku)

Bilans kaloryczny

            Przede wszystkim, dyskutując na temat kaloryczności ważnym jest, aby dokładnie wyliczyć swoje BMI (wskaźnik masy ciała) na jednej z ogólnodostępnych stron internetowych. Wykaże on, czy Twoja waga jest proporcjonalna do wzrostu, stylu życia oraz  trzymanej diety. Jeśli wynikiem okaże się być niedowaga - ważne jest, aby zachować dodatni bilans kaloryczny diety - jeść więcej niż potrzebuje tego Twój organizm. Z drugiej zaś strony, jeśli masz nadwagę zachowaj ujemny bilans kaloryczny diety - jedz mniej. Pomoże Ci to, analogicznie, w przybraniu na wadze czy zgubieniu kilku zbędnych kilogramów. Jest to szczególnie ważne, ze względu na fakt, że ta bardzo przydatna reguła stanowi fundament diety, o czym wielu nie zdaje sobie sprawy. 

(Sprawdź cetering dietetyczny w Gdyni)

Kaloryczność

            Teraz zajmiemy się rzeczą najważniejszą z punkty widzenia kaloryczności diety - ile tak naprawdę powinniśmy jeść. Przydatne tutaj będzie BMR (wskaźnik podstawowej przemiany materii). W skrócie, wykorzystując naszą wagę, wzrost oraz wiek wskaźnik ten jest w stanie wyliczyć jakie zapotrzebowanie kaloryczne ma nasz organizm znajdujący się w stanie czuwania, w warunkach zupełnego spokoju fizycznego oraz psychicznego, komfortu cieplnego, i po co najmniej 8 godzinach snu. Oczywistym jest, że w taki sposób wyliczymy tylko czysto teoretyczne, a nie realne zapotrzebowanie naszych organizmów ponieważ każdy z nas funkcjonuje, w choć z pozoru podobny to, jednak w zgoła różny sposób. Dużo praktyczniejszym rozwiązaniem będzie skorzystanie z ogólnodostępnych stron internetowych, które poza wiekiem, wzrostem oraz masą ciała poproszą Cię również o wypełnienie kwestionariusza dotyczącego poziomu stresu, średniej aktywności fizycznej, oraz wielu innych czynników, które pomogą w bardzo dokładny sposób określić dzienne zapotrzebowanie kaloryczne Twojego organizmu biorąc pod uwagę również Twój unikatowy metabolizm. Wyposażywszy się w ten przydatny wachlarz wiedzy będziesz w stanie kontrolować wagę swojego organizmu oraz pozytywnie wpłynąć na swoje ogólnie pojęte zdrowie.

Mikroskładniki

            Mikroskładniki to nic innego, jak potrzebne Twojemu organizmowi w odpowiedniej ilości białko, tłuszcz, węglowodany, błonnik pokarmowy, woda, oraz kwasy tłuszczowe Omega 3 i Omega 6. Pomagają one w odpowiednim i zrównoważonym działaniu Twojego organizmu. I znów, przydatne okażą się ogólnodostępne strony internetowe lub usługi dietetyczne, które w dokładny sposób obliczą Twoje zapotrzebowanie na mikroskładniki. Wspominając o makroskładnikach warto wspomnieć, że bardzo przydatne okazują się tutaj usługi cateringu dietetycznego, który odciąży Cię od żmudnego wyliczania nie tylko mikroskładników, ale również kaloryczności posiłków w ciągu dnia. Przy czym ważne jest, aby przypomnieć podstawowe i fundamentalne fakty na temat węglowodanów i tłuszczy. Jak wiemy - oba te składniki odżywcze dostarczają naszemu organizmowi energii. W przypadku węglowodanów energia ta będzie krótkotrwałym zastrzykiem energii, jeśli chodzi o tłuszcze dostarczają one sił przez dłuższy czas. W końcu, każdy organizm potrzebuje diety szytej na miarę, która pozytywnie wpłynie na stan naszego zdrowia - zarówno tego fizycznego jak i psychicznego.

 

undefined

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
© czas.tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone