Zamknij

Jak się dobrze wysypiać?

10:54, 05.02.2020 | artykuł sponsorowany

Niewiele osób wie, jak wiele trudności może wyniknąć z faktu, że nie sypiamy prawidłowo. Każdy z nas musi przespać choćby te siedem, osiem godzin na dobę - w przeciwnym razie nasz organizm przestaje funkcjonować prawidłowo. Zaczynamy tyć, nasz system immunologiczny nie pracuje w sposób należyty, w naszym organizmie generuje się kortyzol - hormon stresu. Wszystko to sprawia, że zaczynamy chorować. Właśnie dlatego wybór łóżka i materaca jest tak ważny.

Jak sprawić, że się wyśpimy następnego dnia? Sposobów jest bardzo wiele, ale i przyczyn bezsenności może być całe mnóstwo. Każdy z nas ma określone powody, dla których nie jest czasem w stanie zapaść w sen. Czasami jest to stres, czasami zaburzenia psychiczne (takie jak nerwica lub depresja), które odciągają myśli od prawidłowego toku snu.

Powodem, dla którego się nie wysypiamy, może być również zbyt wysoka temperatura. Dlatego też ważne jest, byśmy mieli dobry materac - Hilding Flamenco jest przykładem - który będzie miał odpowiednie właściwości termoaktywne, w związku z czym nie będzie się zbytnio nagrzewał się zbytnio. Ponadto powinniśmy często wietrzyć pomieszczenie, w którym śpimy.

Pamiętaj o zdrowym śnie

Zdrowy sen opiera się w dużej mierze na produkowanej przez mózg melatoninie. Kiedy

w naszym pokoju jest zbyt jasno, nasz umysł dostaje informację, że wciąż trwa dzień, w związku z czym nie należy jeszcze kłaść się w stan “uśpienia”. Problem zaczyna się jednak wtedy, kiedy cały wieczór przeglądamy sieć i nie zauważamy nawet, że powinniśmy byli pójść spać. Nasz mózg ciągle działa tak, jakby trwał dzień.

Czasami za naszym problemem ze snem może stać częściowo druga osoba. Łóżka dwuosobowe (takie jak na tej stronie: https://senpo.pl/lozko-dwuosobowe-do-sypialni/) są zazwyczaj bardzo wygodne, ale partnerzy potrafią dać sobie w kość, jeśli jedno z nich chrapie. Chrapanie nie jest jednak zdrowym czy pożądanym objawem (w jego  trakcie mogą zachodzić problemy z oddychaniem), dlatego powinno być konsultowane z lekarzem.

O czym pamiętać, gdy idziemy spać?

Wieczorem nie powinniśmy spożywać zbyt ciężkich posiłków - nasz sen będzie wtedy płytki, wątroba nie zdąży też należycie odpocząć i się zregenerować prawidłowo. Możemy spożyć coś lekkiego i bogatego w białko, na przykład jogurt light.


Ponadto w dzień powinniśmy pozwolić sobie na wysiłek fizyczny. Rozruszanie się pomoże naszej krwi lepiej krążyć w żyłach, sprawi również, że będziemy zdrowsi i silniejsi. Ma to również wspaniały wpływ na sen - kiedy porządnie się zmęczymy, będziemy spali jak niemowlęta. To bardzo ważne zwłaszcza dla tych osób, które prowadzą siedzący tryb życia.

Reasumując, jakość naszego snu oznacza jakość naszego zdrowia. Nie zrobimy tego nie stosując się do rad, jakie mają nam do zaproponowania lekarze. Nie wyśpimy się również, jeśli będziemy mieli niewygodne łóżko lub materac - bo przecież nasze ciało ma z tym bezpośredni styk. Zawsze więc starajmy się dobrać meble do spania zgodnie z naszym zapotrzebowaniem: warto zapytać o to nawet naszego fizjoterapeutę. Wiele możemy się wtedy dowiedzieć o ciele i jego zapotrzebowaniu na długi, zdrowy i pełnowartościowy sen.

 

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
© czas.tygodnik.pl | Prawa zastrzeżone