Zamknij

Pozycjonowanie, czyli jak znaleźć się na pierwszej stronie w Google?

13:19, 21.04.2020 | artykuł sponsorowany

Jak dostać się na pierwszą stronę wyszukiwarki Google i co zrobić, by tam pozostać? Odpowiedzią jest pozycjonowanie organiczne, czyli zestaw działań, dzięki którym strona osiągnie dobre miejsce w rankingu wyników – za sprawą optymalizacji jej zawartości, a nie płatnych reklam.

Eliminacja błędów technicznych.

Optymalizację strony www warto zacząć od udoskonalenia warstwy technicznej. Na rezultaty wyszukiwania mogą wpływać zarówno błędy w kodzie źródłowym witryny, jak i nieprawidłowości w jej strukturze. Niedopracowany kod HTML może spowalniać prędkość wczytywania się witryny, a tym samym utrudniać jej indeksowanie przez roboty wyszukiwarki, co w konsekwencji wpływa na pozycjonowanie strony w Google. Poprawne funkcjonowanie serwisu wpływa także na pozytywne doświadczenia użytkowników, prowadzące do konwersji. Nawigacja musi być tak zaprojektowana, aby była intuicyjna dla internautów oraz łatwa w interpretacji przez boty analizujące strukturę witryny. Koniecznie należy także zadbać o zabezpieczenie strony za pomocą protokołu HTTPS oraz wdrożenie certyfikatu wiarygodności witryny (SSL).

Jednym z ważnych czynników jest również optymalizacja strony www pod kątem urządzeń mobilnych – smartfonów oraz tabletów. Obecnie zaleca się stosowanie tak zwanych witryn responsywnych, czyli takich, które dopasowują się do wielkości ekranu na danym urządzeniu, automatycznie zmieniając układ poszczególnych elementów.

Jak tworzyć treści, które wspierają proces pozycjonowania?

Algorytm wyszukiwarki dokładnie analizuje wszystkie podstrony witryny, dlatego należy zadbać o wartościową zawartość każdej z nich. W kwestii takiej jak pozycjonowanie stron internetowych atrakcyjną dla robotów będzie witryna zawierająca treści:

unikatowe w stosunku do tekstów na innych stronach,

różnorodne na poszczególnych podstronach (a więc nie powinny się duplikować również wewnętrznie),

nasycone słowami kluczowymi,

o odpowiedniej długości,

interesujące dla użytkowników portalu (dostarczające niezbędnych informacji).

Prezentowana treść powinna zostać opatrzona odpowiednimi nagłówkami (H1-H6). W tekście muszą znaleźć się wyrażenia, które użytkownicy internetu wpisują do wyszukiwarki, poszukując danego produktu czy usługi. To wspomniane słowa kluczowe. Jeśli chodzi o pozycjonowanie organiczne, znaczenie mają same frazy, jak i ich rozmieszczenie w tekście. Całość powinna wyglądać naturalnie – umieszczenie ciągu słów kluczowych w jednym zdaniu raczej nie przyniesie pożądanego efektu.

Link building, czyli pozyskiwanie wartościowych linków zwrotnych.

Na pozycjonowanie stron internetowych wpływa również popularność danej witryny, którą można osiągnąć poprzez aktywność w social mediach czy też tak zwane linkowanie strony. Zabieg ten polega na pozyskiwaniu odnośników do witryny, na przykład z zewnętrznych blogów związanych z daną dziedziną. Jeden z najprostszych sposobów dostarczania witrynie wartościowych linków stanowi publikowanie artykułów eksperckich (zwanych też sponsorowanymi) oraz gościnnych wpisów na blogach. Tutaj również duże znaczenie ma różnorodność, czyli obecność na wielu witrynach, ale także tempo przyrostu linków.

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania oznacza większy ruch na witrynie, a to już prosta droga do sukcesu. Inwestując w pozycjonowanie strony w Google, warto mieć jednak na uwadze, że to pracochłonny proces, który nie kończy się w momencie osiągnięcia pożądanego miejsca. To proces wymagający podejmowania stałych działań.

 

()
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop