Zamknij

Zastanawiasz się nad przejściem na zdrową dietę? Podpowiemy Ci jak zacząć!

14:03, 15.10.2020 | materiały partnera

Jeśli jesteś w takim punkcie swojego życia, w którym zaczęłaś intensywnie myśleć o zmianie podejścia do odżywiania i aktywności fizycznej to mamy dla Ciebie kilka porad. Podpowiemy jak powinnaś się do tego zabrać, by nie zrobić sobie krzywdy.

Zdrowa dieta – czyli?

Wiele osób na samą myśl o zdrowej diecie mówi jej stanowcze Nie. W ich wyobrażeniu oznacza ona jedzenie sałaty i rezygnację z wszystkiego co się lubi. Jak to wygląda w rzeczywistości? Otóż, rezygnacja owszem, ale jedynie z produktów sztucznie dosładzanych, a także tych wysokoprzetworzonych. Zrezygnować warto również z napojów alkoholowych, zwłaszcza mocno dosładzanych piw smakowych, które są prawdziwą bombą kaloryczną. Zdrowa dieta oznacza zwiększenie ilości spożywanych warzyw. Niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu są również owoce. Wybrany owoc może stanowić jeden posiłek np. drugie śniadanie. Owoce warto dokładać także do pierwszego śniadania gdy przykładowo przygotowuje się owsiankę. Czym więc jest zdrowa dieta? Przede wszystkim oznacza ona przyjmowanie pełnowartościowych posiłków o zróżnicowanym składzie, który będzie odpowiadał zapotrzebowaniu kalorycznemu naszego organizmu.

Picie wody ma znaczenie

Wszędzie słychać głosy namawiające do picia wody. Podawane są konkretne liczby litrów, które każdy powinien dziennie przyjmować. Dlaczego tak się dzieje? Dlaczego w ogóle jest to istotne? Po pierwsze woda jest najbardziej naturalna i tak naprawdę jest jedynym płynem, który potrzebny jest człowiekowi do życia. Nie zawiera w sobie cukru, który odkłada się w organizmie. W organizmie człowieka znajduje się średnio 60procent wody. Dlatego też należy ją stale uzupełniać, by móc prawidłowo funkcjonować. Bez wody upośledzone zostaną procesy trawienne. A teraz argument, który do wielu dociera najbardziej, a mianowicie woda odchudza! Jak to możliwe? Otóż picie wody zapewnia lepszy metabolizm. Co więcej jeśli wypije się szklankę wody około 20min przed posiłkiem to zmniejszy się ilość spożywanego pokarmu. Oznacza to przyjęcie mniejszej liczby kalorii. Woda pomaga również w oczyszczeniu organizmu z toksyn. Zapobiega także odwodnieniu podczas intensywnej aktywności fizycznej. Poczytaj o tym na http://cattering.bydgoszcz.pl/. Co ciekawe woda odpowiada również za funkcje zabezpieczające i nawilżające. Jest podstawowym składnikiem wszystkich płynów ustrojowych. Nie ma więc wątpliwości, że zdecydowanie powinno się odstawić inne płyny na rzecz czystej wody.   

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop