Zamknij

Nie oszczędzaj na tworzeniu strony internetowej - nie warto!

08:58, 19.11.2020 | materiały partnera

Masz małą lub średnią firmę. Działasz głównie lokalnie. Jednak nawet w takiej sytuacji potrzebujesz dobrze funkcjonującej strony internetowej. Jeżeli jeszcze tego nie wiesz, to czas najwyższy sobie to uświadomić.

Nie eksperymentuj – postaw na profesjonalistów

Jeżeli decydujesz się na telefon, to taki, który funkcjonuje bez zarzutu. Dobrze wiesz, że niewystarczająca ilość miejsca na aplikacje i zdjęcia, wolne działanie urządzenia, kiepska nawigacja czy pojawiające się ciągle błędy wyprowadzają z równowagi. Podobnie jest ze stroną internetową. Użytkownicy nie mają czasu, aby czekać na długo ładującą się stronę. Zniechęca ich, kiedy trudno się na niej poruszać i ciężko znaleźć przydatne informacje. Dlatego nie warto eksperymentować przy tworzeniu rzeczywiście efektywnej strony www – takiej, która jest nie tylko wizytówką internetową firmy, ale także (a może przede wszystkim) pełni funkcje sprzedażowe.

I od razu ważna uwaga. Nie chodzi nawet stricte o sprzedaż produktów poprzez stronę, chyba że dotyczy to sklepu internetowego. Jednak każda witryna powinna realizować konkretne cele, w tym przyciągać nowych klientów oraz utrzymywać dotychczasowych. Byłoby to niemożliwe, jeżeli strona internetowa nie spełniałaby wytycznych Google, a jednocześnie jej design pozostawiałby wiele do życzenia.

Właśnie dlatego nie ma sensu oddawanie zlecenia na tworzenie strony www osobie przypadkowej, która np. dorabia sobie do stypendium studenckiego, ale wiedzę na ten temat ma dość ogólną. Skorzystanie z oferty Haiku Studio oznacza oddanie budowy strony w ręce profesjonalistów, którzy zajmują się tym od lat, a ponadto trzymają rękę na pulsie w zakresie nowości związanych z tym tematem. Dzięki temu witryna będzie realizować zalecenia wyszukiwarki, co ma późniejsze przełożenie na widoczność strony www w wynikach Google.

Strona internetowa a działalność firmy

Jeszcze kilka lat temu ważne było, aby mieć stronę internetową. Obecnie to za mało, ponieważ potencjalni klienci oczekują znacznie więcej. Witryna firmowa ma nie tylko umożliwić firmie zaistnieć w świadomości odbiorców, ale przede wszystkim ułatwić jej promocję. Tym bardziej że coraz więcej ludzi szuka produktów, usług czy porad właśnie w internecie.

Dlatego strona firmowa musi zawierać konkretne i obszerne informacje, oczywiście nieustannie uaktualniane. Nikogo już nie zadowolą krótkie, lakonicznie teksty, które są powieleniem tych znajdujących się na stronach konkurencji. Musisz się wyróżnić, zaprezentować przy tym jako profesjonalista, więc konieczne okazuje się zadbanie o każdy detal. Cóż pomyśli potencjalny klient o firmie, która ma przestarzałą, nieaktualizowaną, niewygodną w nawigacji i źle prowadzoną stronę. Trudno oczekiwać, że realnie zainteresuje się ofertą, prawda?

Pamiętaj zatem, że nowoczesna strona internetowa daje wiele korzyści.

  • Umożliwia obszernie zaprezentować ofertę. Dobrze zaprojektowana witryna ułatwia również nanoszenie wszelkich zmian, kiedy tylko pojawiają się nowe produkty bądź usługi. Przedstawia dane kontaktowe dla osób, które chciałyby dowiedzieć się więcej.
  • Pozwala dotrzeć do konkretnej grupy docelowej, zainteresowanej daną usługą lub proponowanymi produktami. Jest efektywnym sposobem komunikacji.
  • Poszerza zasięg firmowej oferty. W zależności od potrzeb można się nastawić na klienta lokalnego lub postawić na większy krąg odbiorców.
  • Staje się skutecznym narzędziem reklamowym. Jednak należy pamiętać o kwestiach związanych z pozycjonowaniem.
  • Wzmacnia zaufanie klientów do firmy, oczywiście o ile jest dobrze wykonana. Dlatego powinna mieć nie tylko nowoczesny wygląd, ale również design idealnie odpowiadający specyfice działalności firmy. Jednocześnie musi się szybko ładować, ponieważ każdy ceni swój czas. W związku z rozwojem urządzeń mobilnych nie można zapominać o dostosowaniu wyświetlania strony www na wszystkich dostępnych urządzeniach. Trzeba też zadbać o intuicyjną nawigację oraz wysokiej jakości treści.
  • Pomaga budować pozytywny wizerunek w sieci.
  • Daje możliwość dokładnej analizy klientów dzięki integracji z narzędziami analitycznymi jak Google Analytics  - to niezbędny element, aby tworzyć profesjonalne kampanie reklamowe.

Widać wyraźnie, że obecnie strona internetowa jest czymś znacznie więcej niż zwykłą wizytówką w sieci. To potężne narzędzie marketingowe, które często decyduje o sukcesie firmy!

Nikt nie jest alfą i omegą

Pamiętaj, że zmieniają się technologie wykorzystywane w projektowaniu witryn. Trzeba też dobrać odpowiedni layout i system zarządzania treścią. I tu ważna kwestia – jeżeli ktoś jest mistrzem w zagadnieniach związanych z kodowaniem i programowaniem, to już niekoniecznie zna się dobrze na grafice. W efekcie może powstać strona www niezbyt przyjazna dla użytkowników.

Co więcej, niezwykle istotne są też zawarte na niej treści, a więc teksty, zdjęcia czy wideo. Nie ma mowy o przypadkowości, ale każdy detal powinien być dobrze przeanalizowany pod kątem przydatności. Teksty mogą zachęcać do skorzystania z oferty albo odrzucać. Czy naprawdę sądzisz, że jedna osoba jest w stanie perfekcyjnie opanować kilka elementów, czyli programowanie, kodowanie, oprawę graficzną i pisanie skutecznych tekstów? To tak jak by zapytać, czy piłkarz może być jednocześnie świetnym napastnikiem, obrońcą i bramkarzem

 

Kompleksowa obsługa strony internetowej to podstawa

Tworzenie strony www jest długotrwałym procesem, który tak naprawdę nigdy nie ma końca. Niektóre prace wykonuje się raz, jak konfigurację domeny. Jednak żadna witryna firmowa nie może zostać pozbawiona bieżącej obsługi. W jej zakres wchodzi przede wszystkim:

  • aktualizacja treści na stronie – warto przemyśleć zasadność prowadzenia bloga, na którym systematycznie pojawiają się nowe wpisy eksperckie. Dzięki temu klienci mogą skorzystać z fachowych porad, co przekłada się na wzrost zaufania;
  • dodawanie nowych podstron w zależności od konkretnych potrzeb – kiedy pojawiają się nowe usługi bądź nowe produkty, to należy je dokładnie przedstawić;
  • modernizacja designu – z czasem nawet najładniejsza szata graficzna może się po prostu znudzić. Nie ma przypadku w tym, że sklepy stacjonarne co jakiś czas zmieniają wystawę oraz układ aranżacyjny wewnątrz pomieszczenia. W ten sposób stymulują klientów i pobudzają ich umysły do reakcji;
  • dbanie o kwestie bezpieczeństwa strony www, w tym utrzymywanie kopii zapasowych  – w razie usterek nie traci się danych, co przecież skutkowałoby koniecznością ponownego stawiania strony od podstaw;
  • szybkie usuwanie ewentualnych awarii, jakie mogą się pojawić na witrynie;
  • doradztwo w ramach obsługi strony www.

Profesjonalne tworzenie stron internetowych to zatem kwestia, na której po prostu nie opłaca się za bardzo oszczędzać. Trudno o skuteczną promocję firmy bez solidnego fundamentu jakim jest właśnie strona www. Estetyczna i dobrze zoptymalizowana witryna staje się bazą do efektywnych działań pozycjonerskich oraz innych elementów kampanii marketingowej. Dlatego Haiku Studio zaprasza do współpracy wszystkich właścicieli małych i średnich firm, którym zależy na posiadaniu optymalnej strony firmowej.

Artykuł powstał we współpracy z:

Agencja Reklamowa Haiku Studio

Mickiewicza 35/7

89-600 Chojnice

Telefon komórkowy: 511 984 811

Email: info@haiku.com.pl

(materiały partnera)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop